Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Φούλ οι μηχανές στα ναυπηγεία για τις νέες πυραυλακάτους!



Ζήτημα τιμής για τους εργαζομένους των Ναυπηγείων της Ελευσίνας είναι η τήρηση του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων των τριών πυραυλακάτων του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίες παραμένουν υπό κατασκευή. Αυτό δηλώνουν οι συνδικαλιστικοί τους εκπρόσωποι, οι οποίοι τονίζουν ότι με την πρόσφατη χρηματοδότηση 25.400.000 ευρώ που ενέκρινε η κυβέρνηση η μηχανή «πήρε μπροστά» και τα άμεσα προβλήματα ρευστότητας αντιμετωπίστηκαν.

Διά στόματος του μέλους του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου τους Δημήτρη Κόλλια, διαβεβαιώνουν ότι η πρώτη από τις πυραυλακάτους θα παραδοθεί κανονικά μέχρι το τέλος του έτους, όπως προβλέπεται από τις σχετικές συμβάσεις. Το πλοίο αυτό, στο οποίο έχει δοθεί το όνομα «ΤΠΚ Ρίτσος», για να τιμηθεί ένας από τους πεσόντες σημαιοφόρους των Βαλκανικών Πολέμων, βρίσκεται στο στάδιο των θαλάσσιων δοκιμών και σύντομα θα περάσει τον τελευταίο δεξαμενισμό, ώστε να είναι έτοιμο για παράδοση.

Πολλή δουλειά θέλουν ακόμη τα επόμενα δύο πλοία. Ναι μεν χρόνος υπάρχει μέχρι τον Απρίλιο του 2015, οπότε πρέπει να παραδοθεί το δεύτερο, όμως δεν αρκεί η ευσυνειδησία των εργαζομένων για το αίσιο πέρας των εργασιών. Η τεχνογνωσία αυτών των πυραυλακάτων ανήκει σε βρετανική εταιρία, η οποία από το 2011 έχει καταγγείλει τη σύμβασή της με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Το πρόβλημα είναι βεβαίως οικονομικό και παραμένει μέχρι στιγμής ανεπίλυτο. Ελπίδες δημιουργεί το γεγονός ότι η διοίκηση των ναυπηγείων με την ενεργό στήριξη του υπουργείου Εθνικής Αμύνης έχει αναλάβει την επίπονη διαπραγμάτευση για να αρθεί το αδιέξοδο. Αν αυτό το εμπόδιο ξεπεραστεί, τόσο το δεύτερο όσο και το τρίτο πλοίο θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα.

Οι εργαζόμενοι της Ελευσίνας, καλούν και τους Ελληνες εφοπλιστές να στηρίξουν την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία. Τους διαβεβαιώνουν ότι στην Ελευσίνα τουλάχιστον οι εργαζόμενοι έχουν λάβει αποφάσεις που διασφαλίζουν την εργασιακή ειρήνη.

Δεδομένου ότι οι τιμές των ελληνικών ναυπηγείων έχουν γίνει πάλι ανταγωνιστικές σε σύγκριση με αυτές της Τουρκίας και της Ρουμανίας, το μεγάλο ζήτημα που κρατάει μακριά τους πλοιοκτήτες είναι η αβεβαιότητα που δημιουργείται από τα ενδεχόμενα απεργιών και κινητοποιήσεων. Η σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά μπορεί να πείσει αυτούς που ακόμη αμφιβάλλουν. Αλλωστε, όπως υπογραμμίζει και ο κ. Κόλλιας, το μέλλον της Ελλάδας είναι στη θάλασσα. Και η χώρα χρειάζεται ναυπηγεία για να το χτίσουν.

Ευθύμιος Πέτρου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου