Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Θεσσαλονίκη : Τα σαράβαλα περιπολικά αφήνουν ανεξέλεγκτη την εγκληματικότητα

 Αστυνομικοί που αναγκάζονται να... σπρώχνουν περιπολικά, κλούβες των ΜΑΤ που... μένουν στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου, οχήματα που «φορούν» ελαστικά τριών διαφορετικών τύπων και μοτοσικλέτες που παραμένουν στη… βιτρίνα των τμημάτων, αποτελούν πλέον καθημερινότητα για την ΕΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη.

Του Κώστα Καντούρη
kantouris@hotmail.com
 
Το μνημόνιο και οι περικοπές στις δαπάνες για ανταλλακτικά έχουν οδηγήσει στο σημείο το 50% του στόλου να είναι ακινητοποιημένο λόγω βλάβης.
«Η κατάσταση είναι τραγική», παρατηρεί μιλώντας στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης Δημήτρης Παδιώτης. Οι συνδικαλιστές με συνεχή υπομνήματα και παρεμβάσεις τους ζητούν να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, ειδάλλως η αστυνομία είναι αναποτελεσματική. Μεγάλες περιοχές πλέον δεν αστυνομεύονται, με αποτέλεσμα η εγκληματικότητα να αυξάνεται διαρκώς.
Μεταξύ των αστυνομικών καθημερινά συζητούνται οι «περιπέτειες» συναδέλφων τους στους δρόμους της πόλης. «Πριν από λίγες μέρες περιπολικό κινούνταν στην Τσιμισκή και έμεινε, έχοντας επιβάτη κρατούμενο», τόνιζε αστυνομικός. «Ορισμένοι συνάδελφοι αναγκάζονται να ζητούν από ιδιωτικά συνεργεία να επιδιορθώσουν μοτοσικλέτες και περιπολικά πληρώνοντας ανταλλακτικά μέχρι και από την τσέπη τους», συμπλήρωσε.

ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η εικόνα με τα ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης στην αστυνομία της Θεσσαλονίκης είναι τριτοκοσμική. Στη διεύθυνση τάξης, όπου υπηρετεί η πλειοψηφία των ένστολων αστυνομικών, η κατάσταση είναι χειρότερη απ’ ό,τι στις υπόλοιπες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, από τον στόλο των 66 περιπολικών τα 40 είναι ακινητοποιημένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι συνδικαλιστές. Στην Άμεση Δράση από τα 20 περιπολικά τα εννέα είναι ακινητοποιημένα, και την ίδια τύχη έχουν περισσότερα από τα μισά δίκυκλα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τις 360 μηχανές των ομάδων «Δίας», «Ζήτα» και «Δέλτα» οι 170 είναι προς... επισκευή και δεν κινούνται. Ακόμη και στο τμήμα μεταγωγών, από τα 15 οχήματα τα δέκα είναι ακινητοποιημένα, ενώ στα ΜΑΤ και στην ΥΜΕΤ οι κλούβες που υπάρχουν είναι όλες προς επισκευή και κινούνται με... μπαλώματα. Γι’ αυτό σε πολλές περιπτώσεις έχουν μείνει στον δρόμο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση κλούβας που χρησιμοποιήθηκε σε επιχείρηση στον Δενδροπόταμο και η πόρτα της έκλεινε με... σύρμα.
Και στην τροχαία τα προβλήματα με τα οχήματα είναι αρκετά, χωρίς όμως να έχουν τις διαστάσεις της τάξης και της άμεσης δράσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία των συνδικαλιστών, από τα 136 οχήματα τα 31 είναι ακινητοποιημένα, μεταξύ αυτών όμως πέντε από τους συνολικά 13 γερανούς και 16 από τα 51 περιπολικά. Καλύτερη χαρακτηρίζεται η κατάσταση στην ασφάλεια, όπου ο μεγαλύτερος αριθμός των περιπολικών είναι διαθέσιμος, καθώς πολλές βλάβες επιδιορθώνονται από τους ίδιους τους αστυνομικούς, ενώ και ο στόλος είναι νεότερος από ό,τι στις υπόλοιπες υπηρεσίες.

ΠΕΡΙΠΟΛΙΕΣ ΜΕ... ΔΟΣΕΙΣ
Το πρόβλημα των χαλασμένων περιπολικών, σε συνδυασμό και με τις ελλείψεις σε μάχιμο προσωπικό, έχει οδηγήσει στην αστυνομική εγκατάλειψη μεγάλων περιοχών της Θεσσαλονίκης, τόσο του πολεοδομικού συγκροτήματος όσο και της περιφέρειας. «Έχουμε φτάσει σε σημείο να βγάζουμε περιπολικό από ένα τμήμα με πλήρωμα από ένα άλλο», επιβεβαίωσε ανώτερος αξιωματικός της ΕΛΑΣ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι πλέον οι περιπολίες γίνονται με ένα όχημα που καλύπτει την περιοχή τριών αστυνομικών τμημάτων. Έτσι, για την περιοχή Πολίχνης, Συκεών και Άνω Πόλης στην κάθε βάρδια περιπολεί ένα αυτοκίνητο της τάξης. Το ίδιο συμβαίνει για τις περιοχές Πανοράματος, Θέρμης και Βασιλικών, που είναι και ιδιαίτερα μεγάλη σε έκταση, όπως και στην περιοχή Ωραιοκάστρου, Ευόσμου και Σταυρούπολης.
«Παρόμοια προβλήματα είχαν παρατηρηθεί και προ κρίσης, αλλά μετά το μνημόνιο η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο», τόνισε ο κ. Παδιώτης. «Είναι φανερό πως η ηγεσία δεν έχει δώσει βαρύτητα στην υλικοτεχνική υποδομή. Ο στόχος των οχημάτων δεν έχει ανανεωθεί, παρότι χρησιμοποιείται όλο το 24ωρο. Τα χρήματα για τα ανταλλακτικά έρχονται με το σταγονόμετρο», κατέληξε.
Η ακινητοποίηση των περιπολικών της ΕΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη -το πρόβλημα είναι ανάλογο σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα- οφείλεται στην πρωτοφανή μείωση των δαπανών για επισκευές. Όπως έλεγαν αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, μπορεί οι δαπάνες για ανταλλακτικά να είναι σχετικά μικρές, αλλά έρχονται σε περιορισμένες δόσεις, με συνέπεια πριν καλυφθούν τα προβλήματα να δημιουργούνται άλλα και όσοι υπηρετούν στα συνεργεία της αστυνομίας να μην έχουν τη δυνατότητα αποκατάστασης όλων των ζημιών. Όπως εξηγούσαν, αν και το συνολικό κονδύλιο για ανταλλακτικά δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ, μπορεί αυτά τα χρήματα να εγκριθούν μέχρι και σε… πέντε δόσεις.
Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι οι αστυνομικοί να επιχειρούν να βρίσκουν λύσεις μέσω φίλων τους, ιδιωτών, από τους οποίους ζητούν ως χάρη να διορθώσουν τα περιπολικά. Τέτοιες «χάρες» όμως δημιουργούν και εξαρτήσεις, όπως σχολίαζαν με νόημα αστυνομικοί.

ΚΑΥΣΙΜΑ Το μαρτύριο της… σταγόνας
Στη Θεσσαλονίκη οι αστυνομικές υπηρεσίες πλέον δεν αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα με τη διάθεση των καυσίμων, όπως είχε παρατηρηθεί πριν δύο χρόνια. Ωστόσο τέτοια προβλήματα φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες της πρωτεύουσας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα περιπολικά της αστυνομίας από την Αθήνα γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους με καύσιμα που μεταφέρονται από τη Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά τις αστυνομικές υπηρεσίες της επαρχίας, το πρόβλημα με την τροφοδοσία καυσίμων «λύθηκε» με τις αγορές να γίνονται από ιδιωτικά πρατήρια και όχι από τον στρατό. Αυτό όμως μπορεί να σημαίνει επιπλέον κόστος για το δημόσιο, καθώς τα καύσιμα του στρατού δεν επιβαρύνονται με φόρους, ούτε έχουν… κέρδος.

ΧΩΡΙΣ ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΑ ΟΙ ΕΝΣΤΟΛΟΙ
Οι ελλείψεις στον εξοπλισμό της ΕΛΑΣ δεν περιορίζονται μόνο στα οχήματα, αλλά το πρόβλημα παίρνει διαστάσεις, αφού η πλειοψηφία των ένστολων στη Θεσσαλονίκη δεν θα έχει στο τέλος του έτους ούτε αλεξίσφαιρα γιλέκα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι συνδικαλιστές, στη διεύθυνση τάξης (τα αστυνομικά τμήματα), όπου οι αστυνομικοί φτάνουν τους 1.400, υπάρχουν 300 αλεξίσφαιρα, από τα οποία 50 είναι καινούργια, ενώ τα 250 πρέπει να αποσυρθούν στο τέλος του έτους, αφού λήγει η ημερομηνία χρήσης τους. Παρόμοια είναι και η εικόνα στην Άμεση Δράση, όπου η πλειοψηφία των αστυνομικών φοράει αλεξίσφαιρα. Για δύναμη 700 αστυνομικών υπάρχουν 400 αλεξίσφαιρα, από τα οποία όμως τα 250 λήγουν επίσης στο τέλος του έτους και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη αντικατάστασής τους. Ακόμη και στα ΜΑΤ το 40% των αλεξίσφαιρων γιλέκων πρέπει να αποσυρθεί στο τέλος του χρόνου.

Μακεδονία της Κυριακής
http://www.makthes.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου