ΗΛΙΑ Α. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΛΟΓΟΥ
www.stamat.gr
www.stamat.gr
Μέσα
στα πλαίσια μιας πολυετούς - και θέλω να πιστεύω ευδόκιμης-
προϋπηρεσίας μου, στο Υ.Ε.Θ.Α. (Γ.Ε.Ε.Θ.Α. - Γ.Ε.Σ.), είχα την
εξαιρετική τιμή αλλά και ευκαιρία να διδαχθώ, πλείστα όσα θέματα, πτυχές
και προεκτάσεις αυτών, από τις διάφορες υπηρεσίες, που κλήθηκα κάθε
φορά να υπηρετήσω.
Και
δεν υπάρχει η παραμικρή υπερβολή, γι' αυτό που λέγεται, ότι οι Ένοπλες
Δυνάμεις της χώρας αποτελούν ένα πράγματι διαφορετικό Πανεπιστήμιο.
Ένα
γνήσιο φυτώριο, γνώσεων, επιμορφώσεως και κυρίως πρακτικής εφαρμογής,
τόσο σε θέματα Γενικής Υφής όσο και σε θέματα άκρως εξειδικευμένα, όπως
επιχειρήσεων - πληροφοριών - ψυχολογικού πολέμου - Διοικητικής Μέριμνας
κ.λπ.
Με δύο λόγια, οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας αποτελούν ένα «ουσιαστικό κράτος» με λειτουργίες και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Τα
παραπάνω τα ανέφερα όχι γιατί δεν είναι γνωστά στον κάθε Έλληνα πολίτη,
αλλά για να δώσω το στίγμα του παρόντος θέματος και να το εδραιώσω όπως
του αξίζει.
Από
τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τότε που τόσο ο Β' Παγκόσμιος
Πόλεμος, όσο και ο εν συνεχεία επονομαζόμενος εμφύλιος είχαν αφήσει
πληθώρα ανοικτών πληγών, έργων ολικής καταστροφής σε ολόκληρο το
Γεωγραφικό σώμα της χώρας, υπήρχε και λειτουργούσε μια στρατιωτική
υπηρεσία.
Μια
υπηρεσία μυρίας κοινωνικής και λαϊκής αποδοχής και η οποία επί σαράντα
ολόκληρα χρόνια όργωσε, στην κυριολεξία, ολόκληρη την Ελλαδική
Επικράτεια, ανέσκαψε στο σύνολό της την ορεινή και πεδινή ύπαιθρο της
χώρας.
Πραγματοποίησε διάνοιξη χιλιάδων χιλιομέτρων επαρχιακών οδών, στα πλέον
δύσβατα και απόκρημνα μέρη της χώρας, κατασκεύασε πολλαπλά μηχαν/κά και
τεχνικά έργα, από σχολεία, εκκλησίες, οικίες, γέφυρες, στρατιωτικά
αεροδρόμια και πλείστα άλλα.
Επιγραμματικά, προέβη σε ολική τεχνική ανασυγκρότηση της υπαίθρου χώρας από τη δεκαετία του 1950 μέχρι το 1993.
Η
«ΣΥΚΕΑ» (Στρατιωτική Υπηρεσία Κατασκευής Έργων Ανασυγκροτήσεως), με τις
επτά (7) ΜΟΜΑ (Mεικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως), οι οποίες
είχαν αγκαλιάσει προστατευτικά ολόκληρη την Ελλάδα. Επτά ΜΟΜΑ με έδρες
αντίστοιχα τις Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Λαμία και
Ηράκλειο Κρήτης. Και κάθε έδρα ανέπτυσσε κλιμάκια - εργοτάξια σε
ολόκληρη την περιοχή Ζώνης Ευθύνης της. Γεγονός που σήμαινε ότι ολόκληρη
η χώρα ευρίσκετο υπό την κρατική ομβρέλα μιας ετοιμοπόλεμης και
ετοιμοκίνητης κρατικής μηχανής και η οποία εκινείτο αστραπιαίως - με
στρατιωτική δομή - πειθαρχία και ιεράρχηση - και αντιμετώπιζε κάθε
μορφής, φυσική ή άλλη αιτιολογία, φαινόμενα καταστροφής και αναγκών.
Έργα ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ- ΣΤΕΡΕΑ τηρουμένων όλων των επιστημονικών και τεχνικών
προδιαγραφών, από άποψη υλικού, εξοπλισμού, ελέγχου, παρακολουθήσεως και
οριστική ασφαλούς παραδόσεως στην ελληνική κοινωνία.
Έργα τα οποία αναμόρφωσαν σε τεχνική υποδομή ολόκληρη την επικράτεια.
Και επειδή είμαι σε θέση να γνωρίζω προσωπικά όλα αυτά τα κοινωφελή
έργα, εσημείωναν απόλυτη επιτυχία, σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, για
τους ακόλουθους λόγους:
ΠΡΩΤΟΝ:
Διότι υπήρχε Στρατηγικός Σχεδιασμός για όλες σχεδόν τις περιπτώσεις που
υπήγοντο στην αρμοδιότητα της ΣΥΚΕΑ και, κατά συνέπεια, είχε προβλεφθεί
η κάθε λεπτομέρεια και για κάθε περίπτωση.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ:
Υπήρχε σε κάθε ΜΟΜΑ το ανάλογο επιχειρησιακό και τεχνικό επιτελείο,
αποτελούμενο από επιστήμονες αξιωματικούς του Μηχανικού και του Τεχνικού
Σώματος, αλλά και διακλαδικού και των τριών όπλων, καθώς επίσης και
αντίστοιχο επιτελείο πολιτικού προσωπικού, όλων των επιστημονικών,
διοικητικών και τεχνικών ειδικοτήτων, το οποίο και βάσει σχεδίου,
εκάλυπτε όλες σχεδόν τις δημιουργούμενες αντίξοες ανάγκες και
απαιτήσεις.
ΤΡΙΤΟΝ:
Υπήρχε και εσυντηρείτο σε ημερήσια βάση, ένας αξιόλογος μηχανικός και
τεχνικός εξοπλισμός, αποτελούμενος από βαρέως τύπο μηχανήματα και
οχήματα, εξοπλισμός, ειδικά προμηθευμένος για την εκτέλεση μεγάλων
έργων. Ο οποίος ετίθετο πάραυτα σε συναγερμό, όποτε και όπου εκαλείτο
και χωρίς ουδένα ύποπτο, οικονομικό υπολογισμό, όπως δυστυχώς συμβαίνει
σήμερα, με τις ασύδοτες τεχνικές εταιρείες και τους διαπλεκόμενους
εργολάβους των Δημοσίων Έργων, οι οποίοι ταυτόχρονα είναι και εκδότες,
καναλάρχες και καταχθόνιοι προπαγανδιστές, υπέρ των ιδίων αυτών
συμφερόντων.
Εδώ
επισημαίνω ένα άλλο στοιχείο, δυσμενές και κατακριτέο για τους κήνσορες
«πολιτικούς» της απάτης, της αδιαφορίας, της υποκρισίας και του
ανάλγητου της σκέψεών των, καταθέτοντας τα εξής:
Ο
τεράστιος αυτός μηχανικός και τεχνικός εξοπλισμός των βαρέων
μηχανημάτων, μετά την κατάργηση της ΣΥΚΕΑ εγκαταλείφθηκε σε διάφορες
αποθήκες των κατά τόπους Νομαρχιών - με εγκληματική αδιαφορία - όπου και
φυσικά, χωρίς την ανάλογη υποχρεωτική συντήρησή του, έχει καταστραφεί
σχεδόν ολοσχερώς. Μηχανικός εξοπλισμός που ανεμόρφωσε την χώρα και είχε
αγορασθεί με χρήματα του ελληνικού λαού.
ΤΕΤΑΡΤΟΝ:
Η ΣΥΚΕΑ είχε καταξιωθεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού, διότι όλοι οι
'Έλληνες της υπαίθρου της χώρας, είχαν άμεση ζωντανή επαφή με τη ΜΟΜΑ,
την γνώριζαν, διότι την έβλεπαν, λειτουργούσε μέσα στα πόδια τους, στην
καθημερινή τους ζωή, την εύρισκαν ανιδιοτελή αρωγό, στο χωριό τους, στην
κοινότητά τους, στην εκκλησία τους, στο ποτάμι τους, στο χωράφι τους.
Και
τέλος το κυρίαρχο στοιχείο, που είχε πρυτανεύσει στην όλη φιλοσοφία του
θεσμού της ΣΥΚΕΑ, ήταν το καθαρά ΕΘΝΙΚΟ-ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΚΑΙ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΣ
ΕΡΓΟ, χωρίς οικονομικές εξαρτήσεις, φτηνούς υπολογισμούς ή
πολιτικάντικες τακτικές.
Και αυτή την άκρως ΕΘΝΟ-ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ Υπηρεσία- Λειτουργούσε από τις Αρχές
της Δεκαετίας του 1950 και η οποία ανεμόρφωσε ολόκληρη την Ύπαιθρο-
Χώρα- Διέλυσαν και κατήργησαν οι Αδίστακτοι, Απάτριδες και Ανιστόρητοι
πολιτικάντιδες το 1993. Και αυτό φυσικά για λογαριασμό και επ’ ωφέλεια
Ανόμων συμφερόντων των «Εθνικών» Εργολάβων της χώρας. Τα τρωκτικά της
κομματοκρατίας. Και ΝΟΩΝ φυσικά ΝΟΕΙΤΩ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου