Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2013

11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2004. Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΟΥΚ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΚΟΥΦΟ ΜΕ ΤΟΥΣ 17 ΝΕΚΡΟΥΣ!




Εννέα χρόνια συμπληρώθηκαν από τη μοιραία πτώση του ελικοπτέρου Σινούκ στο Πόρτο Κουφό και τον άδικο χαμό του Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, Πέτρου και άλλων 16 συνανθρώπων μας. 

   Το ελικόπτερο είχε απογειωθεί από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Μεγάρων και παρέλαβε τον Πατριάρχη και τη συνοδεία του από το αεροδρόμιο Καρέα, με προορισμό το Αγιο Όρος, όπου ο Πατριάρχης ήταν επίσημος προσκεκλημένος της Μονής Βατοπεδίου για τον εορτασμό της Αγίας Ζώνης. 

Ποιοι επέβαιναν:
Στο μοιραίο «Σινούκ» επέβαιναν:
- Ο πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, Πέτρος ο Ζ, που καταγόταν από το σημερινό κατεχόμενο Συγχάρι, της Κύπρου. Ηταν 55 χρόνων, ο νεότερος σε ηλικία από τους ορθόδοξους προκαθήμενους. Φοίτησε στη Θεολογική Σχολή Αθηνών. Στις 21 Φλεβάρη του 1977 εξελέγη πατριάρχης Αλεξανδρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανέπτυξε σημαντικό έργο στη δύσκολη περιοχή της αφρικανικής ηπείρου. Κατά τη θητεία του, αναπτύχθηκε η Ιεραποστολή και ήταν ο πρώτος που ταξίδεψε σε όλες τις μητροπόλεις. Αλλαξε, επίσης, τον τρόπο εκλογής του πατριάρχη και εκλέγεται πλέον από αρχιερείς. Χαρακτηριστική η άποψη που είχε εκφράσει σε συνέντευξή του, πως οι κάτοικοι της Αφρικής, μας αγαπούν γιατί εμείς δεν υπήρξαμε αποικιοκράτες.
- Ο μητροπολίτης Καρθαγένης, Χρυσόστομος, που γεννήθηκε στη Λέσβο, ήταν ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του Πατριαρχείου στην Αθήνα.
- Ο μητροπολίτης Πηλουσίου, Ειρηναίος, που γεννήθηκε στον Πειραιά, πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Μόσχας. Ηταν γενικός πατριαρχικός επίτροπος και μητροπολίτης Πηλουσίου (μέλος της Ιεράς Συνόδου).
- Ο επίσκοπος Μαδαγασκάρης, Νεκτάριος, που γεννήθηκε στη Ρόδο, πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών και της Φιλοσοφικής Σχολής της Αυστραλίας.
- Ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μαχαιρά Κύπρου, Αρσένιος, που ήταν από τη Λάρνακα.
- Ο αρχιμανδρίτης Καλλίστρατος Οικονόμου, διευθυντής του ιδιαίτερου Πατριαρχικού Γραφείου.
- Ο 26χρονος διάκονος Νεκτάριος Κοντογιώργος, από την Ηλεία, απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών.
- Επίσης, ο Γιώργος Παπαπέτρου αδερφός του Πατριάρχη, ο Γιώργος Ξενουδάκης, δημοσιογράφος, που είχε γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια και υπήρξε διευθυντής εφημερίδας της ελληνικής κοινότητας της Αλεξάνδρειας και της εφημερίδας των Αιγυπτιωτών, ο Πάτροκλος Παπαστεφάνου, πρόεδρος του μη κυβερνητικού οργανισμού του Πατριαρχείου «Αλεξανδρινός Φάρος», ο Γιώργος Μαύρος, νομικός σύμβουλος του Πατριαρχείου και ο Σπύρος Κουρσάρης, ο αστυνομικός που συνόδευε τον πατριάρχη, 31 ετών.

 Το πλήρωμα αποτελούσαν οι: 
  • αντισυνταγματάρχης Δημήτρης Παπασπύρου, διοικητής του 4ου ΤΕΑΣ, 
  • ταγματάρχης Παναγιώτης Παπαναστασίου, 
  • ανθυπασπιστής Στυλιανός Ράπτης, 
  • αρχιλοχίας Παντελεήμων Χατζηβαγγέλης και 
  • ο επιλοχίας Παναγιώτης Γολεγός.

Ο πιλότος του ελικοπτέρου, αφού έκανε μία περιήγηση πάνω απ τις Ιερές Μονές της Αθωνίκης Πολιτείας κατόπιν αιτήματος του Πατριάρχη, επικοινώνησε για τελευταία φορά στις 10:54 με τον Πύργο Ελέγχου στο Χορτιάτη ότι θα ανέβαινε απ τις 2.500 πόδια στις 4.000 πόδια και από τότε χάθηκε το ίχνος του απ τα ραντάρ.

Οι έρευνες άρχισαν με το πρώτο φως της ημέρας στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Πόρτο Κουφό στη Σιθωνία Χαλκιδικής για τον εντοπισμό των συντριμμιών του στρατιωτικού ελικοπτέρου «Chinook». Στις έρευνες συμμετέχουν ένα πλοίο ανοικτής θαλάσσης, οχτώ περιπολικά σκάφη και δύο ναυαγοσωστικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, με τέσσερα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και αρκετά ιδιωτικά σκάφη, και από αέρος με αεροσκάφος C-130, ελικόπτερο SUPER PUMA και δύο ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού
Οι έρευνες συνεχίστηκαν χωρίς αποτέλεσμα και στη διάρκεια της νύχτας, με ρίψεις φωτιστικών βομβών από αεροσκάφος C-130, με τη συμμετοχή του πλοίου ανοικτής θαλάσσης, ενός ναυαγοσωστικού και τριών περιπολικών σκαφών του Λιμενικού Σώματος. Επίσης, πήραν μέρος τα τέσσερα πολεμικά πλοία και δύο ελικόπτερα. Ενώ απέπλευσε από την Κρήτη το ωκεανογραφικό σκάφος «Αιγαίο» το οποίο έφθασε στη θαλάσσια περιοχή της Σιθωνίας και άρχισε τις έρευνες. . Τελικά το γεγονός της εύρεσης ορισμένων από τους νεκρούς του μοιραίου Chinook ήλθε και σοροί των επιβαινόντων στο μοιραίο ελικόπτερο μεταφέρθηκαν στην παραλία της Συκιάς Χαλκιδικής και συγκεκριμένα στην ακτή Πηγαδάκι, και ακολούθως με ασθενοφόρα στη Λάρισα. Έτσι μεταφέρθηκαν με στρατιωτικό ελικόπτερο στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, το οποίο εφημέρευε, επτά σοροί από τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος. Στο αεροδρόμιο έγινε τρισάγιο στη μνήμη των νεκρών από το μητροπολίτη Λαρίσης Ιγνάτιο. Οι σοροί μεταφέρθηκαν στο νεκροτομείο για τη διαδικασία της αναγνώρισης από τους συγγενείς των θυμάτων.


Για το αλαλούμ που δημιουργήθηκε ,για τον κακό συντονισμό δεν θα πούμε τίποτα.Δεν χρειάζεται νομίζω πια. Δείτε μόνο το χρονικό και θα καταλάβετε πολλά.

Το όλο αλαλούμ αποτυπώνεται στο χρονικό της πτήσης, όπως αυτό καταγράφηκε εκ των υστέρων:
09.35 Απογείωση του ελικοπτέρου από το Στρατόπεδο «Σακέτα» του Καρέα.
10.54 Η τελευταία επικοινωνία του πληρώματος του ελικοπτέρου με το στρατιωτικό ραντάρ του Χορτιάτη, όπου το «Σινούκ» αναφέρει ότι πετάει σε απόσταση 20 μιλίων από τις Καρυές και ότι από τα 2.500 πόδια θα ανέβει στα 4.000.
11.00 Ωρα που σύμφωνα με τα προβλεπόμενα έπρεπε να προσγειωθεί στις Καρυές.
11.24 Από το Χορτιάτη ενημερώνεται ο πύργος ελέγχου του Αεροδρομίου «Μακεδονία» ότι το ελικόπτερο προσγειώθηκε.
11.50 Η πρώτη ανησυχία από τον υποδιοικητή του Αγίου Ορους, ο οποίος ενημερώνει το Χορτιάτη και τη βάση των Μεγάρων ότι το ελικόπτερο δεν έχει φθάσει στις Καρυές.
12.10 Ο ίδιος τηλεφωνεί στον πύργο ελέγχου του «Μακεδονία» και ενημερώνει ότι το ελικόπτερο δεν έχει προσγειωθεί. Με τη σειρά του το «Μακεδονία» ειδοποιεί τον στρατιωτικό ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας.
12.27 Από το Χορτιάτη ζητάνε πληροφορίες από το ραντάρ της Πάρνηθας.
12.30 Ο Χορτιάτης ενημερώνει το Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων στη Λάρισα.
12.37 Το Μέγαρα αναφέρουν ότι έχουν μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο με τον κυβερνήτη του ελικοπτέρου και πως όλα βαίνουν καλώς.
13.05 Η Λάρισα ενημερώνει τα Μέγαρα ότι έχει γίνει λάθος.
13.10 Ενημερώνεται το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.
13.15 Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κηρύσσει συναγερμό («φάση κινδύνου»).
13.18 Στην Πολεμική Αεροπορία διατάσσεται μέγιστη ετοιμότητα.
13.24 Απογειώνεται ένα αεροσκάφος για έρευνα και διάσωση.
13.45 Ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
13.49 Απογειώνονται αεροσκάφη για έρευνα και διάσωση.
14.05 Ενημερώνεται το Κέντρο Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ.
14.30 Ενημερώνεται, σύμφωνα με το διοικητή της Π. Μανούσο, η ΥΠΑ ότι αγνοείται το ελικόπτερο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου